-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:2006 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:12

بسيار مشتاقم بدانم جزء عوام الناس هستم يا جزء اهل دانش؟ دانستن اين امر چگونه ميسر است؟

از پيگيري و سؤال شما بر ميآيد دوست داريد، اهل علم باشيد و ان شاء اللَّه چنين خواهد بود و در قيامت بااهل دانش محشور ميشويد.

حضرت علي(ع) به كميل بن زياد نخعي كه ازنيكان و ياران آن بزرگوار بود، فرمود: مردم سه دستهاند:

عالم رباني (داناي خداشناسي كه به مبدأ و معاد آشنا بوده و به آن عمل نمايد) و طالب علم و آموزدهاي كه (از جهل و ناداني) بر راه نجات و راهيي يافتن است و مگسان كوچك و ناتوان (نادان نفهم و به انواع زشتيها آلوده) كه هر آواز كننده (به هر راهي) را پيروي ميكنند و با هر بادي ميروند (= درست رااز نادرست تميز نداده و به مذهب و طريقهاي پايدار نيستند و به هر راه كه پيش ميآيد ميروند،) اينان از نور دانش روشني نطلبيدهاند (و در تاريكي ناداني ماندهاند) و به پايد استواري (عقايد حقه كه روي دو پايه عقل و علم است) پناه نبردهاند.

بنابر اين هر كس در پي كسب دانش به ويژه دانش ديني از طريق علما باشد و در اين راه از پيگيري خسته نشود، جز متعلمان و دانشجويان است، نه گروه عوام.

پي نوشتها:

1 - نهج البلاغه، ص 1144، قصار الحكم، 139، به قلم فيض الاسلام.



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.